ToimintaSuomeen avattu avoin rajapinta

6.7.2014
SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry

Olemme avanneet pääsyn ToimintaSuomi-portaalin dataan. Sisältöjä voi noutaa avoimen rajapinnan kautta JSON-muodossa.

Avoin rajapinta mahdollistaa ToimintaSuomen sisällön vapaan ja maksuttoman käytön myös muissa verkkopalveluissa ja erilaisissa mobiilisovelluksissa. ToimintaSuomen sisältöä voi noutaa niihin koneluettavassa JSON-muodossa.

Avoimen rajapinnan kautta ToimintaSuomesta voi noutaa tapahtumien (= tekemistä ja toimintaa, harrastuksia, vertaistoimintaa) ja vapaaehtoistoiminnan ilmoituksia, tiedotteita ja järjestöjen esittelyjä. Lisäksi on mahdollista noutaa vain jonkin tietyn järjestön toimintaa tai jonkin kattojärjestön alle ToimintaSuomessa rekisteröityneet järjestöt. Voi myös noutaa listaukset ToimintaSuomen käyttämistä tapahtuma- ja vapaaehtoistoiminnan luokitteluista, esimerkiksi toimintamuodoista ja kohderyhmistä.

Kehitämme rajapintaa, annathan palautetta!

Nyt julkaistun ToimintaSuomen ensimmäisen, karkeahkon rajapintaversion perusdokumentaatio on sisällytetty tähän tiedotteeseen.

Avoimen rajapinnan kautta tiedot noudetaan ToimintaSuomen tietokannasta GET HTTP -pyynnöllä. Yhdellä pyynnöllä voi noutaa listauksen kaikista samantyyppisistä tietueista, esimerkiksi vapaaehtoistehtävistä, tai yhdestä yksittäisestä tietueesta sen ID:n perusteella.

Anna palautetta! Kehitämme rajapintaa ja otamme mielellämme vastaan kehittämisideoita ja myös bugiraportteja. Palutetta voit antaa ja lisätietoja pyytää osoitteella toimintasuomi@soste.fi.

Avoimen rajapinnan ensimmäisen version dokumentaatio

Listaukset tietuetyypeittäin

Esimerkkejä yksittäisten järjestöjen listauksista

Tapahtumien luokittelujen listaukset

Vapaaehtoistoiminnan luokittelujen listaukset

Lisäksi edellä näkyvistä tietuepoluista voi hakea esimerkiksi yksittäisen tapahtuman tiedot lisäämällä kyseisen tapahtuman ID:n urlin loppuosaan. Esimerkiksi http://www.toimintasuomi.fi/api/v1/tapahtumat/vaellus-unkarissa.json

Suoritetaan hakua... Ole hyvä ja odota hetki, tiedotteita haetaan.